Oss 06 53 73 83 94

Sporten bij warm weer

Ondanks dat het prachtig en warm weer is hoeft dit je niet te weerhouden om te sporten. Maar waar let je op als het buiten zo zonnig en benauwd is….

  • Plan je training in de ochtenden of avonden om de hoogste temperaturen te ontlopen.
  • Drink meer dan genoeg, net zoveel als je verwacht uit te zweten zou perfect zijn.
  • Las iedere 15 minuten een drinkpauze in.
  • Draag niet teveel kleding en in lichte kleuren om de warmte te reflecteren.

Vochtinname tijdens de hitte is een belangrijke factor. Je zou ten alle tijden goed moeten drinken maar met tropische temperaturen een extra punt om op te letten.

Voldoende vocht zal er voor zorgen dat je minder negatieve invloeden zult ervaren en je lichaamstemperatuur zal langer op een laag niveau blijven om zo een positieve training neer te kunnen zetten.

Met de warme weersomstandigheden zweet je veel meer dus drinken is zeer belangrijk!

Dus de volgende tips om jezelf van een goede training te voorzien:

  • Start langzaam op met je training zodat je aan de warmte gewend raakt.
  • Minder hard en minder snel in je training mag gerust.
  • Drink genoeg, het liefste isotone sportdrankjes wat zouten en mineralen bevat, met grote slokken (1,5 keer zoveel als je denkt te zweten, te meten door bijvoorbeeld jezelf voor en na de training te wegen).
  • Eet voldoende.
  • Koel jezelf af door bijvoorbeeld een natte handdoek in je nek te leggen.

Succes en geniet ervan!